Based on the data analysis in teaching writing procedure text through google meet it concluded that the scenario and implementation running well. Teacher and students has good responses, and several indications of students difficulties, teachers obstacle
The SCenario and implementation were smoothly implied. Based on the question and results indicated that 82% of positive responses towards english vocabulary learning using pictures, furthermore the difficulties were found during online learning that was related to the internet network, contstrained by devices and short time in delivery material.
Learning vocabulary using song google meet that the implementation went well and students respond positively, indicating that they would be able to appreciate and have more fun while learning in class. Most students are unafected by online learning, but other students internet and media are obstacles to online learning. Communicate with students and overcoming students
The media could help student and teacher easier in online learning
Pengimplementasian mengajar menulis teks naratif menggunakan pendekatan CTL berbantuan google meet berjalan dengan baik dan mendapat respon positif dari siswa meskipun ditemukan beberapa kesulitan siswa seperti kurangnya fokus pada ide cerita, penggunaan vocabulary dan gangguan sognal yang tidak stabil membuat guru harus memberi solusi terhadap kesulitan siswa tersebut.
Hasil respon siswa berperan aktif saat kegiatan layanan dilaksanakan dengan memberikan pertanyaan,berbagi pendapat, dan diskusi dengan teman sekelas namun bagi beberapa siswa masih kesulitan dalam mengikuti kegiatan.
Menggunakan discovery learning method dalam pembelajaran narrative text melalui google meet mewajibkan peserta didik berbicara dalam bahasa inggris
Skenario dan implementasi pembelajaran berjalan dengan interaktif, dan sangat baik dengan persentasi pertemuan pertama 88% dan pertemuan kedua 94%, respon siswa mendapatkan 69% dengan kategori baik. Kesulitan siswa yaitu menelaah kaidah kebahasaan, ejaan, dan unsur teks cerpen. Kendala guru dalam pembelajaran daring, kesulitan mempersiapkan siswa kurang menyukai metode
Penggunaan Google Meet pada warga belajar di bimble abigail ini sebagai media pembelajaran jarak jauh sebagai pengembangan produk baru.